tisdag 5 februari 2013

JÄVLAHORMONJÄVLARELLERNÅTTSÅNT!

Grattis till den som skulle palla med en dag som denna med mig. Man kan inte dansa på rosor varje dag. Alla dessa måsten, den sunkigt tråkiga årstiden, en dotter som inte gör annat än gnäller och håller oss sömnlösa om nätterna (känns det som) inbrott i förråd och så dom där jävla hormonerna på det! Jag pallar inte! Emilia är så trött så ögonen går i kors på henne, men ändå ska hon gallskrika sig till sömns i sisådär 2 timmar. Och medans hon sover ska jag hinna pusta ut, sätta mig ner, samla tankarna och försöka plugga....?!? Jag har 1h på mig innan hon vaknar. Men det jag hinner med är pusta ut, häva i mig en kopp kaffe, ha dåligt samvete och sen gråta en skvätt innan hon vaknar då jag inte kan annat än krama och pussa sönder henne för jag har ägnat all min "lediga" stund till att klaga över henne (som faktisk har ont pga nya tänder). 
Dålig cirkel med andra ord. Eller dålig mamma?
Är det nu Gud straffar mig för att ha skrutit om perfekt dotter som äter och sover så bra? 
FYI jag älskar min dotter över allt annat!
Såja, nu vaknade hon, got to go, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar