tisdag 4 december 2012

KÅLDOLMAR -PER MORBERG STYLE!

YES jag satt med mormor och mamma varje torsdag och kollade på Rederiet när jag var liten. Vi missade inte ett endaste avsnitt. SOM jag avskydde den där Viggo! Gjorde vi inte alla det?
Men han lyckas ta sig tillbaka, in i mitt hjärta! Denna gång med sina sköna matprogram och charmiga stil och denna gång kallas han Per Morberg. 
Idag lagade jag för första gången KÅLDOLMAR! Hade vi levt i en lite mer modernare tid så hade det funnits smellovision och smelloputer och då hade ni verkligen förstått hur fruktansvärt gott vårat kök doftade ikväll. Emilia satt med oss vid bordet och som vanligt så fick hon sig en liten tugga av vad vi hade på tallriken, SHE LOVED IT!
PS: I och med att jag har minskat lite på kolhydraterna så la jag i couscous i stället för grötris. Och jag la på lite extra grädde i formen ...MMM!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar