torsdag 22 mars 2012

ingen smärtlindring

Nästa vecka så har vi vårat näst sista MVC möte. Det är då vi ska planera hur vi vill ha det under förlossningen. Självklart så är det nånting som jag har funderat och funderat över väldigt länge.
Mitt mål är att jag inte vill ha någon som helst bedövning. Jag har känt mig stark och frisk under hela graviditeten och jag känner verkligen att jag skulle klara det, jag vill klara det, utan bedövning. Och jag vill bara säga att jag är så trött på alla som inte tror att jag kan klara det. Självklart så kommer jag säga till min barnmorska nästa vecka att jag vill att dom ska ha epiduralen i beredskap ifall ifall. Men jag vill åka in på förlossningen med känslan att jag klarar det utan bedövning. Och det är INTE för att jag vill ses som wonderwoman utan det är för att jag själv känner att det är rätt för mig. Klarar jag det inte, så är det inget jag kommer gräva ner mig i, utan då är det bara att ta fram epiduralen och köra!
En kvinna som jag alltid har sett upp till är min vän Annah. Hon har fött två barn utan någon bedövning. Hennes förlossningar har i och för sig gått väldigt fort, men hon har klarat det utan bedövning. Hon klarar allt annat också för den delen :) Hon är min idol.
Jag var med på hennes andra förlossning och det var det häftigaste jag vart med om. Och det var då som jag bestämde mig, när jag får barn ska jag inte ha bedövning. Hon gav mig styrka!

2 kommentarer:

  1. Gick igenom vårt förlossningsbrev m bm i tisdags, nu börjar det verkligen kännas att det närmar sig!! Iiiiiiii!! :D

    SvaraRadera
  2. Du är gjord för att föda.
    Märkte på dig idag att du är taggad till tusen.
    Du har en härlig inställning till att föda.
    Med den inställningen kommer du att klara det.
    Fokusera. Andas.
    Att andas är en bra slags bedövning.
    Och ha kul (men blir ju lätt med den mannen),jag hade haft tråkigt utan dig och lotta som var där med mig hela dagen,
    Du kommer köra gärnet sen är han ute. men föd snart så jag får träffa den lilla. Love you all.

    SvaraRadera