tisdag 21 februari 2012

alfabetskusten

Jag måste bara klämma in ett till inlägg.
Min man....alltså....halåå vad jag älskar han! Han får mig att skratta så mycket. 
Idag satt vi och kollade på en fotbollsmatch, han skulle förklara att en spelare kom ifrån elfenbenskusten men sa istället "Alfabetskusten"  som han trode det hette.
Några andra tillfällen jag skrattat av kärlek var när han en gång skulle presentera mig så som sin maka, men sa istället "det här är min macka"
Eller den gången han ville be om en tandpetare men sa "kan jag få en tandpeterska" även den gången då han pratade med min pappa och ville säga att han skulle ta med sig släpkärran men sa "ta med släpkärringen"
Jag skulle kunna skriva i all evighet om alla underbara kommentarer han slänger ur sig både när han är vaken och när han sover. Men det tar vi en annan gång.



David, Jag älskar dig!
min Ryske Irländare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar