fredag 10 februari 2012

Peppar peppar ta i trä



Första besöket på BB avklarat!
En helt vanlig dag var det. Jag hade precis druckit en kopp kaffe med min kusin i deras nya lya och slängt i mig matlådan som pappa David hade gjort kvällen innan. Jag skulle precis åka hem när jag fick en otäck smärta i magen. Jag hade haft den smärtan för några veckor sedan så jag viste att det var samma smärta. Förra gången ringde jag 1177 som kopplade mig vidare till förlossningen. Där fick jag prata med en väldigt snäll och lugnande barnmorska som sa att det inte lät som om det skulle vara nånting farligt. Hon sa att jag skulle lägga mig ner och vila, skulle det inte gå bort så fick jag ringa igen. Men det gick över :)
Men nu när smärtan kom igen så blev jag självklart orolig. Jag kände att jag ville in och kolla vad det kunde vara. Jag ringde till förlossningen och dom sa att jag var så välkommen så.
Efter en CTG-kurva ett blodtryck och kännande och klämmande så konstaterade barnmorskan och doktorn att allt var som det skulle, bebisen mår toppen. Det var bara livmodern som växer så det knakar och kan på så sätt göra ont. 
Det var ju skönt att få det avklarat! Nu behöver jag inte vara lika orolig nästa gång!
whoop whoop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar